Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi im.M.Konopnickiej w Kazimierzu Dolnym

Roczny plan pracy

Roczny plan pracy Przedszkola z Oddziałami Integracyjnymi im. Marii Konopnickiej w Kazimierzu Dolnym na rok szkolny 2022/2023

 

 

Roczny plan pracy przedszkola powstał w oparciu o wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2022/2023 , wnioski z przeprowadzonej ewaluacji wewnętrznej. Roczny plan pracy uwzględnia również główne kierunki polityki oświatowej państwa określone przez MEN na rok szkolny 20222023.

 

Zawartość planu:

 

I. Priorytety i podstawowe cele przedszkola na rok szkolny 2022/2023.

II. Diagnoza stanu przedszkola na dzień 28.06.2022r.

III. Realizacja zamierzeń – zakres działań prowadzących do uzyskania spodziewanych efektów.

IV. Spodziewane efekty.

V. Obszary działalności przedszkola – realizacja zamierzeń w roku szkolnym 2022/2023.

VI. Realizacja programu edukacyjnego „Wychowanie do wartości: przedszkolak prezentuje określone postawy, zna i stosuje normy społeczne”.

VII. Kalendarz imprez i uroczystości w roku szkolnym.

VIII. Przydział zadań i zajęć dodatkowych.

IX. Skład zespołów zadaniowych nauczycieli.

X. Plan współpracy z rodzicami.

XI. Wykaz programów wychowania przedszkolnego przyjętych do realizacji.

XII. Terminarz zebrań rady pedagogicznej.

 

I. Priorytety i podstawowe cele przedszkola na rok szkolny 2022/2023

 

1. Wychowanie zmierzające do osiągnięcia ludzkiej dojrzałości poprzez kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno, uzdalniających do odpowiedzialnych decyzji

2. wspomaganie wychowawczej roli rodziny przez właściwą organizację i realizację zajęć edukacyjnych, wychowanie do życia w rodzinie oraz ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży;

 

II. Diagnoza stanu przedszkola na dzień 28.06.2022r.

 

  1. Przedszkole wyróżnia atrakcyjna oferta edukacyjna, autorskie programy wspomagają pracę z dziećmi.

  2. Przedszkole działa zgodnie z kalendarzem imprez, uroczystości i wycieczek.

  3. W przedszkolu panuje dobra atmosfera pracy.

  4. Przedszkole jest bezpiecznym miejscem pracy i pobytu dziecka.

  5. Nauczyciele mają wysokie kwalifikacje i nadal doskonalą swoje umiejętności.

  6. Przedszkole ma sprawnie działającą stronę internetową i portal społecznościowy FB.

  7. W procesach edukacyjnych nauczyciele korzystają z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość w sytuacjach tego wymagających.

  8. Przedszkole zapewnia dzieciom wsparcie psychologiczno-pedagogiczne, uwzględniające zróżnicowanie potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci w procesie kształcenia.

  9. Baza lokalowa przedszkola i jego wyposażenie pozwalają na realizację przyjętych programów. Kąciki zainteresowań i atrakcyjne zabawki zachęcają dzieci do swobodnej, twórczej zabawy. Teren przy przedszkolu sprzyja zabawom na świeżym powietrzu i umożliwia prowadzenie obserwacji przyrodniczych.

  10. Nauczyciele wykorzystują różne metody, formy pracy, środki dydaktyczne, które kształtują właściwe postawy u dzieci.

  11. Realizowany przez nauczycieli proces organizacji kształcenia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość pozwala stosować kreatywne środki dydaktyczne, a także kształtować kreatywność u dzieci poprzez zmianę aranżacji wnętrz przedszkola. Innowacyjność pracy nauczycieli wpływa na motywację dzieci do zdobywania wiedzy i nowych umiejętności.

  12. Nauczyciele prawidłowo wykorzystują narzędzia TIK

  13. Nauczyciele prowadzą stałe monitorowanie i analizowanie osiągnięć każdego dziecka, które przyczyniają się do osiągania przez dzieci umiejętności i wiadomości określonych w podstawie programowej oraz do rozwoju ich zainteresowań.

  14. Współpraca ze środowiskiem wróciła do dawnej intensywnej formy, co pozwala na zaangażowanie w życie społeczności lokalnej i uczestnictwo dzieci w imprezach zewnętrznych.

  15. Nauczyciele umożliwiają dziecku zaspokajanie potrzeb aktywności fizycznej, np. poprzez przekazywanie zestawów zabaw, gier online i ćwiczeń gimnastycznych, które dzieci chętnie wykonują również z rodzicami.

  16. Współpraca z rodzicami i ich zaangażowanie w życie przedszkola wpływają na poprawność wzajemnych relacji.

  17. Pomoc PP przebiega zgodnie z przepisami i wynikami diagnoz .

 

III. Realizacja zamierzeń – zakres działań prowadzących do uzyskania spodziewanych efektów

  1. Nauczyciele powinni systematycznie poznawać nowe możliwości oferowane przez różnorodne aplikacje, z których dotychczas korzystali, by doskonalić swoje umiejętności, urozmaicać ofertę zajęć oraz przygotować dzieci do bezpiecznego korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnej. Powinni także podjąć większe starania o przygotowanie zajęć z wykorzystaniem pomocy multimedialnych.

  2. Nauczyciele powinni nadal rozwijać samodzielność i kreatywność dzieci poprzez innowacyjne działania.

  3. Należy motywować nauczycieli do tworzenia innowacyjnych rozwiązań metodycznych.

  4. Należy kontynuować działania w ramach zdalnego kształcenia( w miarę potrzeb). Utrzymać działania związane z przestrzeganiem wytycznych GIS-u i MZ-etu..

  5. Należy kontynuować działania w ramach pomocy psychologiczno pedagogicznej.

  6. Należy w dalszym ciągu w ramach współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym utrzymywać poprawność wzajemnych relacji.

  7. Jeszcze skuteczniej motywować nauczycielki do podnoszenia kwalifikacji.

  8. Wskazana dalsza kontynuacja w niezmienionym wymiarze godzin zajęć logopedycznych, rewalidacyjnych, korekcyjno-kompensacyjnych.

  9. Pozyskanie funduszy na wyposażenie Sali i zakup pomocy dydaktycznych do pracy z dziećmi mającymi orzeczenia i opinie z PPP.

  10. Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno-pedagogicznego wszystkim dzieciom, z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych.

  11. Doskonalenie zawodowe nauczycieli w zakresie pomocy psychologiczni- pedagogicznej.

  12. Organizacja różnorodnych form współpracy z rodzicami w zakresie realizacji zajęć i sytuacji angażujących środowisko przedszkolne.

 

IV. Spodziewane efekty

 

  1. Nauczyciele zapewniają wysoką jakość kształcenia oraz wsparcie psychologiczno-pedagogiczne wszystkim dzieciom, z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych.

  2. Nauczyciele rozwijają swoje umiejętności w zakresie pomocy psychologiczno- pedagogicznej.

  3. Organizacja różnorodnych form współpracy z rodzicami.

  4. Nauczyciele wspomagają rodziców w kształtowaniu postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno, uzdalniających do odpowiedzialnych decyzji

  5. Przedszkole jest postrzegane w lokalnym środowisku jako jednostka oświatowa dobrze przygotowująca do nauki w szkole.

  6. Dzieci:

  1. otrzymują wsparcie psychologiczno-pedagogiczne uwzględniające zróżnicowanie ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych,

  2. prezentują pożądane postawy dojrzałości (np. samodzielność, rzetelność, samokontrolę, opiekuńczość, empatię, odróżnianie dobra od zła, są wrażliwe na piękno),

 

V. Obszary działalności przedszkola – realizacja zamierzeń w roku szkolnym 2022/2023

 

Cel główny:. Wspomaganie wychowawczej roli rodziny oraz ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży;

 

Sposób realizacji zadań

Terminy realizacji i wymagane dokumenty

Osoby odpowiedzialne za realizację

Nauczyciele zapewniają wysoką jakość kształcenia oraz organizują wsparcie psychologiczno-pedagogiczne wszystkim dzieciom oraz ich rodzinom poprzez:

1. Ankiety służące rozpoznaniu sytuacji rodzinnej dziecka.

1. diagnozę możliwości i potrzeb dzieci, rozpoznając zainteresowania i uzdolnienia dzieci,

2. obserwacje wstępne, śródroczne oraz końcowe,

3. stosowanie różnorodne metody i formy pracy we wspieraniu dzieci i ich rodzin poprzez zatrudnienie pedagoga i psychologa specjalnego,

4. przygotowywanie propozycji dla dzieci pod kątem znajomości potrzeb konkretnych wychowanków,

- indywidualizacja edukacji- dostosowywanie treści, metod i organizowanie działań pedagogicznych do różnic rozwojowych

- zespoły pomocy p-p dla dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego

- opracowywanie IPET-y,

- realizację form pomocy p-p i zajęcia rewalidacyjne i dokumentują w dziennikach,

- powtórne badanie gotowości szkolnej,

- przygotowują informacje o gotowości szkolnej i przekazują ją rodzicom,

- przygotowują wielospecjalistyczną ocenę funkcjonowania dziecka dla dzieci z orzeczeniami,

- organizowanie warsztatów, spotkań i szkoleń ze specjalistami dla rodziców.

- utworzenie programu adaptacyjnego i współpracy z GZS w Kazimierzu Dolnym dla dzieci 6 letnich.

 

Wrzesień/październik 2022:

  1. obserwacje, diagnozy z zakresu ppp, wstępna diagnoza dzieci starszych.(arkusz do diagnozy potrzeb rozwojowych i uzdolnień dzieci ( 3-4 latki informacje dla rodziców dotyczące rozwoju dzieci przeprowadzane 3 razy w roku), Wnioski i rekomendacje po przeprowadzonych diagnozach i obserwacjach w formie pisemnej przedstawione dyrekcji )

  1. raport zespołu ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej( koniec semestru)

  2. wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci– szkolenie rady pedagogicznej( I semestr)

Dyrektor przedszkola, nauczyciele, podmioty zewnętrzne

 

 

Cel główny: wychowanie zmierzające do osiągnięcia ludzkiej dojrzałości poprzez kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno, uzdalniających do odpowiedzialnych decyzji;

 

Sposób realizacji zadań

Termin realizacji

Osoba/y odpowiedzialne

Organizowanie procesu edukacyjnego umożlwiającego kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych

- budowanie systemu wartości u dzieci,

- rozwijanie czynnej postawy dzieci w stosunku do zjawisk o charakterze społeczno-moralnym

- umożliwianie dzieciom wyrażania emocji w sposób werbalny i niewerbalny

- uczenie dzieci radzenia sobie ze stresem i emocjami takimi jak napięcie, lęki

- przekazywanie dzieciom wartości kulturowych, wzorców zachowań, wskazań słownych

- rozwijania poczucia odpowiedzialności poprzez samodzielne, dokładne wywiązywanie się z podejmowanych zadań

- wprowadzanie dzieci w kulturę własnego narodu, społeczeństwa, kulturę ojczystego języka

 

Powyższe zadania będą realizowane poprzez:

 

 

Realizacja małych form plastycznych, teatralnych, muzycznych dotyczących wartości.

Wrzesień-czerwiec

Panie z poszczególnych grup przedszkolnych

Wprowadzanie wartości w tematach kompleksowych.

Wrzesień-czerwiec

Panie z poszczególnych grup przedszkolnych

Wspólne tworzenie kącików przyrodniczych i tematycznych.

Wrzesień-czerwiec

Panie z poszczególnych grup przedszkolnych

Udział w ogólnopolskich konkursach.

Wrzesień-czerwiec

Panie z poszczególnych grup przedszkolnych

Zapoznawanie dzieci z literaturą dziecięcą.

Wrzesień-czerwiec

Pani z biblioteki, Panie z poszczególnych grup przedszkolnych

Uczestniczenie w Festynach Rodzinnych mającym miejsce na terenie przedszkola.

wrzesień

 

Udział w ogólnopolskich programach:

- Żyjmy w zgodzie z naturą

- Kubusiowi przyjaciele natury

- Czyste powietrze wokół nas

- Dzieciństwo bez próchnicy

Wrzesień-czerwiec

Panie z poszczególnych grup przedszkolnych

Wprowadzenie wartości poprzez zajęcia związane z tolerancją poprzez poznawanie tradycji lokalnych i innych narodów.

Wrzesień-czerwiec

Panie z poszczególnych grup przedszkolnych

Zapoznanie dzieci z ekologią, przyrodą poprzez poznawanie ekosystemów.

Wrzesień-czerwiec

Panie z poszczególnych grup przedszkolnych

Ojczyzna- tematyka związana z poznaniem historii miejscowości, regionu oraz Polski.

Wrzesień-czerwiec

Panie z poszczególnych grup przedszkolnych

Tworzenie grupowych kodeksów przedszkolaka i eksponowanie ich w salach.

Wrzesień-czerwiec

Panie z poszczególnych grup przedszkolnych,

Udział w akcjach charytatywnych i prospołecznych

Wrzesień-czerwiec

Panie z poszczególnych grup przedszkolnych,

Wyjścia do galerii sztuki, muzeów, biblioteki, kina.

Wrzesień-czerwiec

Panie z poszczególnych grup przedszkolnych,

 

 

Cel główny: Rozwijanie umiejętności metodycznych nauczycieli w zakresie prawidłowego i skutecznego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesach edukacyjnych. Wsparcie edukacji informatycznej i medialnej, w szczególności kształtowanie krytycznego podejścia do treści publikowanych w Internecie i mediach społecznościowych.

Sposób realizacji zadań

Termin realizacji

Osoba/y odpowiedzialne

Współpraca z Biblioteką w Kazimierzu Dolnym w celu zapoznania i wypożyczania książek o tematyce komputerowej, multimedialnej.

 

Cały rok

 

Panie z poszczególnych grup przedszkolnych

Szkolenia Rady Prdagogicznej i szkolenia indywidualne z zakresu TIK

Cały rok

 

Wykorzystanie programu własnego ,,Z mulitimediów korzystamy, nową wiedzę zdobywamy”oraz trworzenie nowych programów.

Cały rok

Panie z poszczególnych grup przedszkolnych

Gromadzenie programów multimedialnych i pomocy do pracy na zajęciach.

Cały rok

Panie z poszczególnych grup przedszkolnych, dyrekcja

Korzystanie podczas zajęć z narzędzi multimedialnych i zasobów cyfrowych.

Cały rok

Panie z poszczególnych grup przedszkolnych

Zorganizowanie zajęć z robotyki i kodowania.

 

dyrekcja

Potwierdzenie zdobytej wiedzy i umiejętności poprzez wykorzystanie ich w praktyce.

Cały rok

Panie z poszczególnych grup przedszkolnych

Przygotowanie uroczystości w formie multimedialnej.

Cały rok

Panie z poszczególnych grup przedszkolnych

Stworzenie w każdej z sal kodeksu bezpiecznego korzystania z Internetu i urządzeń multimedialnych.

Wrzesień

Panie z poszczególnych grup przedszkolnych

Zorganizowanie dzieciom możliwości brania udziału w oglądaniu teatrzyków, koncertów online zgodnych z bieżącą tematyką.

Cały rok

Panie z poszczególnych grup przedszkolnych

Zwiedzanie muzeów i galerii w formie online.

Cały rok

Panie z poszczególnych grup przedszkolnych

Nauka o tolerancji z wykorzystaniem filmików.

Cały rok

Panie z poszczególnych grup przedszkolnych

Nauka pieśni patriotycznych i tańców oraz obrzędów przy użyciu urzadzeń multimedialnych.

Cały rok

Panie z poszczególnych grup przedszkolnych

Wykorzystanie aplikacji Messenger, poczty internetowej do utrzymania bieżącego kontaktu z rodzicami( w miarę potrzeb spotkania online).

Cały rok

Panie z poszczególnych grup przedszkolnych

Wyszukiwanie i zachęcanie rodziców do udziału w Kursach online związanych z wychowaniem, rozwojem i zdrowiem psychicznym dzieci.

Cały rok

Panie z poszczególnych grup przedszkolnych

Przeprowadzenie szkolenia dla rodziców dotyczącego wpływu korzystania z Internetu i telefonów komórkowych.

Cały rok

Panie z poszczególnych grup przedszkolnych

Eksponowanie prac dzieci na terenie przedszkola oraz w formie online.

Cały rok

Panie z poszczególnych grup przedszkolnych

Rozbudzanie aktywności poznawczej dzieci poprzez rozwijanie zainteresowań narzędziami informatycznymi.

Cały rok

Panie z poszczególnych grup przedszkolnych

 

  1. Cel główny: Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych.

 

 

Sposób realizacji zadań

Termin realizacji

Osoba/y odpowiedzialne

Tworzenie własnych programów i projektów.

 

Cały rok

 

Panie z poszczególnych grup przedszkolnych

Uatrakcyjnianie zajęć poprzez stosowanie narzędzi TIK

Cały rok

 

Podnoszenie kwalifikacji i rozwoju osobistego nauczycieli w celu podnoszenia jakości kształcenia dzieci w zakresie nauki języka angielskiego.

Cały rok

Panie z poszczególnych grup przedszkolnych

Zatrudnienie specjalistów adekwatnie do potrzeb placówki.

Cały rok

dyrekcja

 

 

 

 

 

VII. Kalendarz imprez i uroczystości w roku szkolnym 2022/2023

 

Lp.

Nazwa imprezy/uroczystości

Termin realizacji

Uwagi

Osoby odpowiedzialne

1.

Piknik rodzinny- święto ziemniaka

10.09.2022r. /17.09.2022 r.

 

Wychowawcy/dyrektor

2.

Święto Jesieni- udział w Jarmarku

25.09.2022r.

 

Wychowawcy/dyrektor

3.

Spotkanie z Policjantem

wrzesień

07.09.2022

Wychowawcy/dyrektor

4.

Spotkanie ze Strażakiem – ewakuacja próbna

październik

 

Wychowawcy/dyrektor

5.

Spotkanie z Ratownikiem Medycznym- Pierwsza Pomoc

październik

 

Wychowawcy/dyrektor

6.

Odśpiewanie hymnu narodowego

Listopad

online

wychowawcy

7.

Jarmark Bożonarodzeniowy

Grudzień

 

wychowawcy /dyrektor

8.

Mikołajki

Grudzień

 

dyrektor

9.

Akcja „Sąsiedzka życzliwość”- wrzucanie do skrzynek wykonanych kartek z życzeniami na Boże Narodzenie

Grudzień

 

wychowawcy

10.

Kolędy i pastorałki

Grudzień

online

wychowawcy

11.

Jasełka( dla rodziców i zaproszonych gości)

09-13.01.2023r

 

wychowawcy

12.

Bal Karnawałowy

Styczeń

 

dyrektor

13.

Konkursy

Cały rok

 

wychowawcy

14.

Dzień Babci i Dziadka

21.01.2023r.

online

wychowawcy

15.

Powitanie wiosny

21.04.2023r.

 

wychowawcy

 

Wielkanoc przedszkolna

Kwiecień

 

Wychowawcy/dyrektor

 

Akcja ,,Kartka dla sąsiada”- wręczanie kartek wielkanocnych mieszkańcom miasteczka

Kwiecień

 

wychowawcy

 

Światowy Dzień Ziemi- wspólne sprzątnie miasteczka, ognisko na terenie przedszkola

22.04.2023r.

 

Dyrektor i wychowawcy

 

Festyn rodzinny- Dzień Mamy i Taty(występy całego przedszkola)

Maj/czerwiec(podczas pikniku rodzinnego)

 

Wychowawcy/dyrektor

 

Spotkanie z przedstawicielami WOPR

Maj

 

Wychowawcy/dyrektor

16.

Pożegnanie Starszaków

22.06.2023r.

 

Wychowawcy

17.

Przygotowanie upominków i występu dla dzieci z domu dziecka

grudzień

 

Wychowawcy/dyrektor

18.

Przygotowanie występu na święto Jesieni

Wrzesień

 

wychowawcy

19.

Przygotowanie występu na jarmark Bożonarodzeniowy

Grudzień

 

wychowawcy

20

Zbiórki charytatywne ( nakrętki dla hospicjum Małego Księcia w Lublinie, rzeczy dla schroniska zwierząt w Puławach, produkty spożywcze dla Placówki dla bezdomnych w Puławach)

Cały rok

 

Wychowawcy/dyrektor

21.

Koncerty ,spektakle, warsztaty

Cały rok

 

Wychowawcy/dyrektor

 

VIII. Przydział zadań i zajęć dodatkowych z dziećmi

 

Lp.

Zadanie

Nazwisko i imię nauczyciela

1.

Aktualizacja strony internetowej przedszkola

Roma Skocz

2.

Teatrzyki, koncerty

Wychowawcy i dyrektor

3.

Dokumentacja – losy absolwentów

Eliza Lipczyńska, Magdalena Śliwa-Jarosz

4.

Konkursy( 1 zewnętrzny w semestrze i 1 wewnętrzny)

wychowawcy

5.

Portal FB

Magda Paciejewska

6.

Dekoracja holu

Śmich Katarzyna

7.

Informacje, ogłoszenia dla rodziców messenger

Wychowawcy grup

8.

Sprzęt sportowo-rekreacyjny

Wychowawcy grup

9.

Protokoły rady pedagogicznej

Nauczyciele grup- alfabetycznie

10.

Szkolenia dla nauczycieli

Marta Doraczyńska

11.

Tablica informacyjna

Wychowawcy grup co 3 m-ce

12.

Kółko teatralne

Nauczyciele, pracownicy, rodzice

 

 

 

 

 

 

 

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Imię i nazwisko nauczyciela

Termin realizacji zajęć

Zajęcia dla dzieci uzdolnionych

wychowawcy

3- latki od II semestru

4-,5-, 6-latki od października

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne

Katarzyna Śmich

październik 2022-czerwiec 2023

Terapia logopedyczna

Beata Głos

Wrzesień 2022-czerwiec 2023

Zajęcia z pedagogiem

Agnieszka Kukier

Wrzesień 2022-czerwiec 2023

Zajęcia z Psychologiem

Eliza Lipczyńska

Wrzesień 2022-czerwiec 2023

Zajęcia z pedagogiem specjalnym

Śmich Katarzyna

Wrzesień 2022-czerwiec 2023

Zajęcia rewalidacyjne

Śmich Katarzyna/ Beata Głos

Wrzesień 2022-czerwiec 2023

 

IX. Zespoły zadaniowe nauczycieli

 

Lp.

Nazwa zespołu

Skład zespołu

Planowany zakres zadań i terminy ich realizacji

1.

Ds. pomocy psychologiczni-pedagogicznej

Katarzyna Skoczek, Katarzyna Śmich, Beata Głos, Anna Kukier, Eliza Lipczyńska

Udzielanie ppp , prowadzenie dokumentacji i kontakt z rodzicami dzieci objętych ppp, sprawozdania z działań

2.

Ds. ewaluacji/ kontrola wewnętrznej

Roma Skocz, Marta Doraczyńska, Katarzyna Skoczek, Magdalena Śliwa-Jarosz , Magdalena Paciejewska, Eliza Lipczyńska, Katarzyna Śmich

Przeprowadzenie i podsumowanie ewaluacji

Rozdanie ankiet, weryfikacja dokumentacji dot. współpracy z rodzicami, zebranie ankiet i materiałów potrzebnych do przeprowadzenia ewaluacji, wypisanie wniosków i rekomendacji do dalszej pracy.

3.

Ds. promocji przedszkola w środowisku

Roma Skocz, Magdalena Paciejewska

Uaktualnianie informacji na stronach internetowych

4.

Ds. modyfikacji regulaminów i procedur

Marta Doraczyńska

 

 

Ds. Inwentaryzacji

Katarzyna Śmich

Przygotowanie materiałów do przeprowadzenia inwentaryzacji: ksiąg, protokołów, dokumentów. Przeprowadzenie spisu zakupów. Porównanie spisów ze stanami odnotowanymi w ewidencji księgowej. Aktualizacja informacji w ewidencjach księgowych. Zakończenie inwentaryzacji

 

X. Plan współpracy z rodzicami

 

Zadania

Sposoby realizacji

Termin i osoby odpowiedzialne

  1. Organizacja zebrania z rodzicami na początku roku szkolnego.

  2. Powołanie dwójek grupowych oraz rady rodziców przedszkola.

  3. Ustalenie zakresu współpracy.

  4. Zapoznanie z terminarzem spotkań ogólnych i grupowych

  1. Zawarcie kontraktu wzajemnych oczekiwań.

  2. Kwestionariusz współpracy z rodzicami.

  3. Zapoznanie ze statutem przedszkola.

  4. Procedury bezpieczeństwa pobytu dziecka w przedszkolu.

  5. Umowa z rodzicami dotycząca korzystania z narzędzi TIK podczas wychowania przedszkolnego oraz korzystania z aplikacji Messenger.

  6. Bieżące informowanie rodziców o kierunkach pracy przedszkola i zamierzeniach wychowawczo-dydaktycznych

Wrzesień – dyrektor, nauczyciele grup

Integracja między nauczycielami a rodzicami – realizacja zadań

  1. Zapoznanie rodziców z podstawą programową – omówienie poszczególnych obszarów edukacyjnych.

  2. Udostępnienie wykazu programów wychowania przedszkolnego zatwierdzonych do realizacji w roku szkolnym 2022/2023.

  3. Praca indywidualna i zespołowa z dziećmi wymagającymi wsparcia – omówienie założeń prowadzonej pracy indywidualnej i grupowej – wyrównawczej.

  4. Dzień informacji dla rodziców – według potrzeb, w wyznaczonym terminie.

  5. Organizacja zajęć otwartych i warsztatów w grupach wiekowych – informowanie i zapraszanie rodziców.

  6. Udział rodziców w wycieczkach.

  7. Pomoc rodziców w organizowaniu imprez i uroczystości.

  8. Włączanie rodziców do udziału w konkursach organizowanych dla dzieci i rodziców.

  9. Informacja o gotowości do nauki w szkole (indywidualne rozmowy z rodzicami dzieci).

  10. Prezentacja ważnych informacji na tablicy dla rodziców oraz stronie internetowej.

  11. Włączanie rodziców w bogacenie bazy materialnej grupy/przedszkola przez dostarczanie potrzebnych do zajęć materiałów, przyborów, okresowe wzbogacanie kącika przyrody, pomoc przy udziale w zadaniach zewnętrznych.

Cały rok szkolny – nauczyciele, rodzice

Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla rodziców i nauczycieli

  1. Omówienie założeń pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej rodzicom i nauczycielom w przedszkolu.

  2. Analiza potrzeb w zakresie udzielania wsparcia rodzicom.

  3. Sposoby informowania rodziców o postępach dziecka.

  4. Opracowanie referatów na spotkania z rodzicami, dotyczących specyficznych problemów dzieci (według potrzeb rodziców i nauczycieli).

  5. Wspólne konsultacje, przekazywanie informacji o postępach dzieci nauczycielom i rodzicom

Cały rok szkolny – nauczyciele grup, nauczyciele specjaliści

 

XI. Wykaz programów wychowania przedszkolnego przyjętych do realizacji

 

 

 

Zestaw programów przedszkolnych na rok 2021/2022:

1. Programy rekomendowane przez MEN:

"Program wychowania przedszkolnego”.

Autor: W.Żaba-Żabińska, W. Majewska, R.Paździo

2. Programy własne opracowane dla potrzeb naszego przedszkola:

Wesoły przedszkolak” – program adaptacyjny dla dzieci 3 letnich (program własny)
Autor- Nauczyciel przedszkola - mgr Marzena Jaśkiewicz

Matematyka na co dzień” – program rozwijania zainteresowań matematycznych u dzieci w wieku przedszkolnym (program własny)
Autor- Nauczyciel przedszkola - mgr Marzena Jaśkiewicz

STOP AGRESJI” - wspomaganie rozwoju emocjonalnego-społecznego dzieci – program profilaktyczny przeciwdziałający zachowaniom agresywnym u dzieci w wieku przedszkolnym.(program własny)
Autor- Nauczyciele przedszkola - mgr Marta Doraczyńska i mgr Roma Skocz

Z multimediów korzystamy, nową wiedzę zdobywamy” – wszechstronne wsparcie rozwoju dziecka z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi dydaktycznych, przygotowanie przedszkolaka do kreatywnego i świadomego korzystania z technologii cyfrowej.(program własny)

Autor- mgr Marta Doraczyńska i mgr Roma Skocz

Z angielskim za pan brat – zerówka poznaje świat” – multisensoryczna nauka języka angielskiego(program własny)

Autor – nauczycielka przedszkola mgr Katarzyna Śmich

My first steps in English” -nauka języka angielskiego(program własny)

Autor – nauczycielka przedszkola mgr Katarzyna Śmich

Rodzic naszym partnerem”- program współpracy z rodzicami

Autor- nauczycielka przedszkola mgr Marta Doraczyńska

Współpraca ze środowiskiem lokalnym przedszkola”- wieloletni plan współpracy

Autor- nauczycielka przedszkola mgr Marta Doraczyńska

Ekologia na co dzień”- program własny z zakresu edukacji ekologicznej dla dzieci w wieku przedszkolnym.

Autor- nauczycielka przedszkola mgr Marta Doraczyńska


 


 

3. Programy ogólnopolskie

Kubusiowi Przyjaciele Natury” – program edukacyjny-W ramach programu realizować będziemy wybrane działania ekologiczne. Wspólnie z Kubusiem odkrywać będziemy tajemnice otaczającego świata przyrody, poznamy jej najlepsze dary oraz zapoznamy się z zasadami zdrowego żywienia. Przedszkolaki poznają zwierzęta i rośliny, nauczą się dbać o naturę, a także docenią rolę warzyw i owoców w prawidłowej diecie.

Czyste powietrze wokół nas” – program edukacji antynikotynowej dla dzieci 5 i 6 letnich-Program ma charakter profilaktyczny, który ma na celu wykształcenie u dzieci świadomej postawy ochrony własnego zdrowia w sytuacjach, gdy skazane są na bezpośredni kontakt z palącymi.

Program rekomendowany przez Państwową Inspekcję Sanitarną.

 

Dzieciństwo bez  próchnicy” – program profilaktyki i edukacji stomatologicznej dla małych dzieci -celem programu są zachowania prozdrowotne u dzieci w wieku 3-6 lat oraz wzrost świadomości i utrwalenie prawidłowych nawyków w zakresie higieny jamy ustnej.

 

Skąd się biorą produkty ekologiczne” –program edukacji antytytoniowej dla dzieci 5 i 6 letnich-celem programu jest zwiększenie świadomości i wiedzy na temat rolnictwa ekologicznego oraz budowanie właściwych nawyków żywieniowych od najmłodszych lat.

Program rekomendowany przez Państwową Inspekcję Sanitarną.

Z Kicią Kocią maluchy zmieniają się w zuchy”projekt ogólnopolski. Propagowanie czytelnictwa wśród najmłodszych przedszkolaków, łagodna adaptacja do warunków przedszkolnych poprzez utożsamianie się z bohaterami książkowymi, rozwijanie potencjału poznawczego oraz peowadzi dzieci po świecie wartości i zabawy.

Autor: Daria Bakowicz - Ryzyk

Tydzień bajek polskich”- projekt edukacyjny

Autor- Marta Murawska

Europa i ja” – projekt edukacyjny

Autor- Ilona Broniszewska

 

 

 

 

XII. Plan współpracy ze środowiskiem lokalnym

 

PLAN WSPÓŁPRACY PRZEDSZKOLA ZE STRAŻĄ POŻARNĄ

 

Cele:

  • promowanie wartości wychowania przedszkolnego w środowisku lokalnym

  • realizowanie treści podstawy programowej wychowania przedszkolnego

działanie

termin

Osoba organizująca

przeprowadzenie próbnej ewakuacji dzieci, nauczycieli i pracowników placówki;

październik

dyrektor przedszkola

spotkanie ze strażakami na terenie przedszkola

grudzień

Roma Skocz

wycieczka do siedziby straży pożarnej

luty

nauczyciele

prelekcja związana z bezpieczeństwem pożarowym

marzec

nauczyciele

przygotowanie laurek i podziękowań dla strażaków z okazji Dnia Strażaka

kwiecień

nauczyciele

PLAN WSPÓŁPRACY PRZEDSZKOLA Z BIBLIOTEKĄ

 

Cele:

  • wspieranie działalności przedszkola

  • kształtowanie poczucia wartości literatury i sztuki

Działanie:

 

 

Udział w zajęciach bibliotecznych

Cały rok

nauczyciele

Udział w projektach

Cały rok

nauczyciele

Poznawanie obiektu i zasad funkcjonowania

wrzesień

nauczyciele

Udział w akcjach i promocjach książek

Cały rok

nauczyciele

 

 

 

PLAN WSPÓŁPRACY PRZEDSZKOLA Z PRZYCHODNIĄ ZDROWIA

 

Cele:

  • wspomaganie rozwoju dziecka

  • wyrabianie nawyków dbałości o zdrowie

Działanie:

 

 

Pogadanki i prelekcje

Cały rok

nauczyciele

Praktyczna nauka udzielania I pomocy przedmedycznej

wrzesień

nauczyciele

Prelekcje dla rodziców dot. Zdrowego trybu życia

Cały rok

nauczyciele

 

 

 

 

 

 

PLAN WSPÓŁPRACY PRZEDSZKOLA Z POLICJĄ

 

Cele:

  • kształtowanie pozytywnych zachowań wobec drugiej osoby

  • promowanie właściwego zachowania w ruchu drogowym

Działanie:

 

 

Zaproszenie policjantów do przedszkola –zapoznanie dzieci z charakterem pracy w tym zawodzie oraz informacje na temat umundurowania

wrzesień

dyrektor

Pogadanki dot. bezpieczeństwa w ruch

Cały rok

nauczyciele

 

 

 

PLAN WSPÓŁPRACY PRZEDSZKOLA Z Muzeum Nadwiślańskim

 

Cele:

  • integrowanie społeczności lokalnej

  • poszerzanie wiedzy z zakresu edukacji przyrodniczej

  • umacnianie w przedszkolakach pewności we własne możliwości

Działanie:

 

 

Udział w warsztatach dobrego wychowania

Cały rok

nauczyciele

Udział w imprezach organizowanych przez Muzeum

Cały rok

nauczyciele

 

 

 

PLAN WSPÓŁPRACY PRZEDSZKOLA Z GZS w Kazimierzu Dolnym

 

Cele:

  • Integracja ze środowiskiem szkolnym

Działanie:

 

 

Udział we wspólnych uroczystościach, działaniach

Cały rok

nauczyciele

Adaptacja dzieci do warunków szkolnych

Cały rok

nauczyciele

 

 

 

PLAN WSPÓŁPRACY PRZEDSZKOLA Z KOKPiT

 

Cele:

  • integrowanie społeczności lokalnej

  • umacnianie w przedszkolakach pewności we własne możliwości

  • rozwijanie zdolności plastycznych dzieci

Działanie:

 

 

Zorganizowanie zajęć plastycznych we współpracy z instytucją

 

 

Organizowanie warsztatów

 

 

Udział w Jarmarku Bożonarodzeniowym( występy dzieci)

 

 

 

 

 

 

 

 

Roczny plan pracy wychowawczo-dydaktycznej przedszkola zatwierdzony uchwałą rady pedagogicznej nr ........ z dnia .........................................

 

Członkowie rady pedagogicznej: