Roczny plan pracy
Roczny plan pracy Przedszkola z Oddziałami Integracyjnymi im. Marii Konopnickiej w Kazimierzu Dolnym na rok szkolny 2022/2023
Roczny plan pracy przedszkola powstał w oparciu o wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2022/2023 , wnioski z przeprowadzonej ewaluacji wewnętrznej. Roczny plan pracy uwzględnia również główne kierunki polityki oświatowej państwa określone przez MEN na rok szkolny 20222023.
Zawartość planu:
I. Priorytety i podstawowe cele przedszkola na rok szkolny 2022/2023.
II. Diagnoza stanu przedszkola na dzień 28.06.2022r.
III. Realizacja zamierzeń – zakres działań prowadzących do uzyskania spodziewanych efektów.
IV. Spodziewane efekty.
V. Obszary działalności przedszkola – realizacja zamierzeń w roku szkolnym 2022/2023.
VI. Realizacja programu edukacyjnego „Wychowanie do wartości: przedszkolak prezentuje określone postawy, zna i stosuje normy społeczne”.
VII. Kalendarz imprez i uroczystości w roku szkolnym.
VIII. Przydział zadań i zajęć dodatkowych.
IX. Skład zespołów zadaniowych nauczycieli.
X. Plan współpracy z rodzicami.
XI. Wykaz programów wychowania przedszkolnego przyjętych do realizacji.
XII. Terminarz zebrań rady pedagogicznej.
I. Priorytety i podstawowe cele przedszkola na rok szkolny 2022/2023
1. Wychowanie zmierzające do osiągnięcia ludzkiej dojrzałości poprzez kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno, uzdalniających do odpowiedzialnych decyzji
2. wspomaganie wychowawczej roli rodziny przez właściwą organizację i realizację zajęć edukacyjnych, wychowanie do życia w rodzinie oraz ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży;
II. Diagnoza stanu przedszkola na dzień 28.06.2022r.
-
Przedszkole wyróżnia atrakcyjna oferta edukacyjna, autorskie programy wspomagają pracę z dziećmi.
-
Przedszkole działa zgodnie z kalendarzem imprez, uroczystości i wycieczek.
-
W przedszkolu panuje dobra atmosfera pracy.
-
Przedszkole jest bezpiecznym miejscem pracy i pobytu dziecka.
-
Nauczyciele mają wysokie kwalifikacje i nadal doskonalą swoje umiejętności.
-
Przedszkole ma sprawnie działającą stronę internetową i portal społecznościowy FB.
-
W procesach edukacyjnych nauczyciele korzystają z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość w sytuacjach tego wymagających.
-
Przedszkole zapewnia dzieciom wsparcie psychologiczno-pedagogiczne, uwzględniające zróżnicowanie potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci w procesie kształcenia.
-
Baza lokalowa przedszkola i jego wyposażenie pozwalają na realizację przyjętych programów. Kąciki zainteresowań i atrakcyjne zabawki zachęcają dzieci do swobodnej, twórczej zabawy. Teren przy przedszkolu sprzyja zabawom na świeżym powietrzu i umożliwia prowadzenie obserwacji przyrodniczych.
-
Nauczyciele wykorzystują różne metody, formy pracy, środki dydaktyczne, które kształtują właściwe postawy u dzieci.
-
Realizowany przez nauczycieli proces organizacji kształcenia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość pozwala stosować kreatywne środki dydaktyczne, a także kształtować kreatywność u dzieci poprzez zmianę aranżacji wnętrz przedszkola. Innowacyjność pracy nauczycieli wpływa na motywację dzieci do zdobywania wiedzy i nowych umiejętności.
-
Nauczyciele prawidłowo wykorzystują narzędzia TIK
-
Nauczyciele prowadzą stałe monitorowanie i analizowanie osiągnięć każdego dziecka, które przyczyniają się do osiągania przez dzieci umiejętności i wiadomości określonych w podstawie programowej oraz do rozwoju ich zainteresowań.
-
Współpraca ze środowiskiem wróciła do dawnej intensywnej formy, co pozwala na zaangażowanie w życie społeczności lokalnej i uczestnictwo dzieci w imprezach zewnętrznych.
-
Nauczyciele umożliwiają dziecku zaspokajanie potrzeb aktywności fizycznej, np. poprzez przekazywanie zestawów zabaw, gier online i ćwiczeń gimnastycznych, które dzieci chętnie wykonują również z rodzicami.
-
Współpraca z rodzicami i ich zaangażowanie w życie przedszkola wpływają na poprawność wzajemnych relacji.
-
Pomoc PP przebiega zgodnie z przepisami i wynikami diagnoz .
III. Realizacja zamierzeń – zakres działań prowadzących do uzyskania spodziewanych efektów
-
Nauczyciele powinni systematycznie poznawać nowe możliwości oferowane przez różnorodne aplikacje, z których dotychczas korzystali, by doskonalić swoje umiejętności, urozmaicać ofertę zajęć oraz przygotować dzieci do bezpiecznego korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnej. Powinni także podjąć większe starania o przygotowanie zajęć z wykorzystaniem pomocy multimedialnych.
-
Nauczyciele powinni nadal rozwijać samodzielność i kreatywność dzieci poprzez innowacyjne działania.
-
Należy motywować nauczycieli do tworzenia innowacyjnych rozwiązań metodycznych.
-
Należy kontynuować działania w ramach zdalnego kształcenia( w miarę potrzeb). Utrzymać działania związane z przestrzeganiem wytycznych GIS-u i MZ-etu..
-
Należy kontynuować działania w ramach pomocy psychologiczno pedagogicznej.
-
Należy w dalszym ciągu w ramach współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym utrzymywać poprawność wzajemnych relacji.
-
Jeszcze skuteczniej motywować nauczycielki do podnoszenia kwalifikacji.
-
Wskazana dalsza kontynuacja w niezmienionym wymiarze godzin zajęć logopedycznych, rewalidacyjnych, korekcyjno-kompensacyjnych.
-
Pozyskanie funduszy na wyposażenie Sali i zakup pomocy dydaktycznych do pracy z dziećmi mającymi orzeczenia i opinie z PPP.
-
Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno-pedagogicznego wszystkim dzieciom, z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych.
-
Doskonalenie zawodowe nauczycieli w zakresie pomocy psychologiczni- pedagogicznej.
-
Organizacja różnorodnych form współpracy z rodzicami w zakresie realizacji zajęć i sytuacji angażujących środowisko przedszkolne.
IV. Spodziewane efekty
-
Nauczyciele zapewniają wysoką jakość kształcenia oraz wsparcie psychologiczno-pedagogiczne wszystkim dzieciom, z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych.
-
Nauczyciele rozwijają swoje umiejętności w zakresie pomocy psychologiczno- pedagogicznej.
-
Organizacja różnorodnych form współpracy z rodzicami.
-
Nauczyciele wspomagają rodziców w kształtowaniu postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno, uzdalniających do odpowiedzialnych decyzji
-
Przedszkole jest postrzegane w lokalnym środowisku jako jednostka oświatowa dobrze przygotowująca do nauki w szkole.
-
Dzieci:
-
otrzymują wsparcie psychologiczno-pedagogiczne uwzględniające zróżnicowanie ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych,
-
prezentują pożądane postawy dojrzałości (np. samodzielność, rzetelność, samokontrolę, opiekuńczość, empatię, odróżnianie dobra od zła, są wrażliwe na piękno),
V. Obszary działalności przedszkola – realizacja zamierzeń w roku szkolnym 2022/2023
Cel główny:. Wspomaganie wychowawczej roli rodziny oraz ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży;
Sposób realizacji zadań |
Terminy realizacji i wymagane dokumenty |
Osoby odpowiedzialne za realizację |
Nauczyciele zapewniają wysoką jakość kształcenia oraz organizują wsparcie psychologiczno-pedagogiczne wszystkim dzieciom oraz ich rodzinom poprzez: 1. Ankiety służące rozpoznaniu sytuacji rodzinnej dziecka. 1. diagnozę możliwości i potrzeb dzieci, rozpoznając zainteresowania i uzdolnienia dzieci, 2. obserwacje wstępne, śródroczne oraz końcowe, 3. stosowanie różnorodne metody i formy pracy we wspieraniu dzieci i ich rodzin poprzez zatrudnienie pedagoga i psychologa specjalnego, 4. przygotowywanie propozycji dla dzieci pod kątem znajomości potrzeb konkretnych wychowanków, - indywidualizacja edukacji- dostosowywanie treści, metod i organizowanie działań pedagogicznych do różnic rozwojowych - zespoły pomocy p-p dla dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego - opracowywanie IPET-y, - realizację form pomocy p-p i zajęcia rewalidacyjne i dokumentują w dziennikach, - powtórne badanie gotowości szkolnej, - przygotowują informacje o gotowości szkolnej i przekazują ją rodzicom, - przygotowują wielospecjalistyczną ocenę funkcjonowania dziecka dla dzieci z orzeczeniami, - organizowanie warsztatów, spotkań i szkoleń ze specjalistami dla rodziców. - utworzenie programu adaptacyjnego i współpracy z GZS w Kazimierzu Dolnym dla dzieci 6 letnich. |
Wrzesień/październik 2022:
|
Dyrektor przedszkola, nauczyciele, podmioty zewnętrzne |
Cel główny: wychowanie zmierzające do osiągnięcia ludzkiej dojrzałości poprzez kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno, uzdalniających do odpowiedzialnych decyzji;
Sposób realizacji zadań |
Termin realizacji |
Osoba/y odpowiedzialne |
Organizowanie procesu edukacyjnego umożlwiającego kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych - budowanie systemu wartości u dzieci, - rozwijanie czynnej postawy dzieci w stosunku do zjawisk o charakterze społeczno-moralnym - umożliwianie dzieciom wyrażania emocji w sposób werbalny i niewerbalny - uczenie dzieci radzenia sobie ze stresem i emocjami takimi jak napięcie, lęki - przekazywanie dzieciom wartości kulturowych, wzorców zachowań, wskazań słownych - rozwijania poczucia odpowiedzialności poprzez samodzielne, dokładne wywiązywanie się z podejmowanych zadań - wprowadzanie dzieci w kulturę własnego narodu, społeczeństwa, kulturę ojczystego języka
Powyższe zadania będą realizowane poprzez: |
|
|
Realizacja małych form plastycznych, teatralnych, muzycznych dotyczących wartości. |
Wrzesień-czerwiec |
Panie z poszczególnych grup przedszkolnych |
Wprowadzanie wartości w tematach kompleksowych. |
Wrzesień-czerwiec |
Panie z poszczególnych grup przedszkolnych |
Wspólne tworzenie kącików przyrodniczych i tematycznych. |
Wrzesień-czerwiec |
Panie z poszczególnych grup przedszkolnych |
Udział w ogólnopolskich konkursach. |
Wrzesień-czerwiec |
Panie z poszczególnych grup przedszkolnych |
Zapoznawanie dzieci z literaturą dziecięcą. |
Wrzesień-czerwiec |
Pani z biblioteki, Panie z poszczególnych grup przedszkolnych |
Uczestniczenie w Festynach Rodzinnych mającym miejsce na terenie przedszkola. |
wrzesień |
|
Udział w ogólnopolskich programach: - Żyjmy w zgodzie z naturą - Kubusiowi przyjaciele natury - Czyste powietrze wokół nas - Dzieciństwo bez próchnicy |
Wrzesień-czerwiec |
Panie z poszczególnych grup przedszkolnych |
Wprowadzenie wartości poprzez zajęcia związane z tolerancją poprzez poznawanie tradycji lokalnych i innych narodów. |
Wrzesień-czerwiec |
Panie z poszczególnych grup przedszkolnych |
Zapoznanie dzieci z ekologią, przyrodą poprzez poznawanie ekosystemów. |
Wrzesień-czerwiec |
Panie z poszczególnych grup przedszkolnych |
Ojczyzna- tematyka związana z poznaniem historii miejscowości, regionu oraz Polski. |
Wrzesień-czerwiec |
Panie z poszczególnych grup przedszkolnych |
Tworzenie grupowych kodeksów przedszkolaka i eksponowanie ich w salach. |
Wrzesień-czerwiec |
Panie z poszczególnych grup przedszkolnych, |
Udział w akcjach charytatywnych i prospołecznych |
Wrzesień-czerwiec |
Panie z poszczególnych grup przedszkolnych, |
Wyjścia do galerii sztuki, muzeów, biblioteki, kina. |
Wrzesień-czerwiec |
Panie z poszczególnych grup przedszkolnych, |
Cel główny: Rozwijanie umiejętności metodycznych nauczycieli w zakresie prawidłowego i skutecznego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesach edukacyjnych. Wsparcie edukacji informatycznej i medialnej, w szczególności kształtowanie krytycznego podejścia do treści publikowanych w Internecie i mediach społecznościowych.
Termin realizacji |
Osoba/y odpowiedzialne |
|
Współpraca z Biblioteką w Kazimierzu Dolnym w celu zapoznania i wypożyczania książek o tematyce komputerowej, multimedialnej.
|
Cały rok
|
Panie z poszczególnych grup przedszkolnych |
Szkolenia Rady Prdagogicznej i szkolenia indywidualne z zakresu TIK |
Cały rok |
|
Wykorzystanie programu własnego ,,Z mulitimediów korzystamy, nową wiedzę zdobywamy”oraz trworzenie nowych programów. |
Cały rok |
Panie z poszczególnych grup przedszkolnych |
Gromadzenie programów multimedialnych i pomocy do pracy na zajęciach. |
Cały rok |
Panie z poszczególnych grup przedszkolnych, dyrekcja |
Korzystanie podczas zajęć z narzędzi multimedialnych i zasobów cyfrowych. |
Cały rok |
Panie z poszczególnych grup przedszkolnych |
Zorganizowanie zajęć z robotyki i kodowania. |
|
dyrekcja |
Potwierdzenie zdobytej wiedzy i umiejętności poprzez wykorzystanie ich w praktyce. |
Cały rok |
Panie z poszczególnych grup przedszkolnych |
Przygotowanie uroczystości w formie multimedialnej. |
Cały rok |
Panie z poszczególnych grup przedszkolnych |
Stworzenie w każdej z sal kodeksu bezpiecznego korzystania z Internetu i urządzeń multimedialnych. |
Wrzesień |
Panie z poszczególnych grup przedszkolnych |
Zorganizowanie dzieciom możliwości brania udziału w oglądaniu teatrzyków, koncertów online zgodnych z bieżącą tematyką. |
Cały rok |
Panie z poszczególnych grup przedszkolnych |
Zwiedzanie muzeów i galerii w formie online. |
Cały rok |
Panie z poszczególnych grup przedszkolnych |
Nauka o tolerancji z wykorzystaniem filmików. |
Cały rok |
Panie z poszczególnych grup przedszkolnych |
Nauka pieśni patriotycznych i tańców oraz obrzędów przy użyciu urzadzeń multimedialnych. |
Cały rok |
Panie z poszczególnych grup przedszkolnych |
Wykorzystanie aplikacji Messenger, poczty internetowej do utrzymania bieżącego kontaktu z rodzicami( w miarę potrzeb spotkania online). |
Cały rok |
Panie z poszczególnych grup przedszkolnych |
Wyszukiwanie i zachęcanie rodziców do udziału w Kursach online związanych z wychowaniem, rozwojem i zdrowiem psychicznym dzieci. |
Cały rok |
Panie z poszczególnych grup przedszkolnych |
Przeprowadzenie szkolenia dla rodziców dotyczącego wpływu korzystania z Internetu i telefonów komórkowych. |
Cały rok |
Panie z poszczególnych grup przedszkolnych |
Eksponowanie prac dzieci na terenie przedszkola oraz w formie online. |
Cały rok |
Panie z poszczególnych grup przedszkolnych |
Rozbudzanie aktywności poznawczej dzieci poprzez rozwijanie zainteresowań narzędziami informatycznymi. |
Cały rok |
Panie z poszczególnych grup przedszkolnych |
-
Cel główny: Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych.
Sposób realizacji zadań |
Termin realizacji |
Osoba/y odpowiedzialne |
Tworzenie własnych programów i projektów.
|
Cały rok
|
Panie z poszczególnych grup przedszkolnych |
Uatrakcyjnianie zajęć poprzez stosowanie narzędzi TIK |
Cały rok |
|
Podnoszenie kwalifikacji i rozwoju osobistego nauczycieli w celu podnoszenia jakości kształcenia dzieci w zakresie nauki języka angielskiego. |
Cały rok |
Panie z poszczególnych grup przedszkolnych |
Zatrudnienie specjalistów adekwatnie do potrzeb placówki. |
Cały rok |
dyrekcja |
VII. Kalendarz imprez i uroczystości w roku szkolnym 2022/2023
Lp. |
Nazwa imprezy/uroczystości |
Termin realizacji |
Uwagi |
Osoby odpowiedzialne |
1. |
Piknik rodzinny- święto ziemniaka |
10.09.2022r. /17.09.2022 r. |
|
Wychowawcy/dyrektor |
2. |
Święto Jesieni- udział w Jarmarku |
25.09.2022r. |
|
Wychowawcy/dyrektor |
3. |
Spotkanie z Policjantem |
wrzesień |
07.09.2022 |
Wychowawcy/dyrektor |
4. |
Spotkanie ze Strażakiem – ewakuacja próbna |
październik |
|
Wychowawcy/dyrektor |
5. |
Spotkanie z Ratownikiem Medycznym- Pierwsza Pomoc |
październik |
|
Wychowawcy/dyrektor |
6. |
Odśpiewanie hymnu narodowego |
Listopad |
online |
wychowawcy |
7. |
Jarmark Bożonarodzeniowy |
Grudzień |
|
wychowawcy /dyrektor |
8. |
Mikołajki |
Grudzień |
|
dyrektor |
9. |
Akcja „Sąsiedzka życzliwość”- wrzucanie do skrzynek wykonanych kartek z życzeniami na Boże Narodzenie |
Grudzień |
|
wychowawcy |
10. |
Kolędy i pastorałki |
Grudzień |
online |
wychowawcy |
11. |
Jasełka( dla rodziców i zaproszonych gości) |
09-13.01.2023r |
|
wychowawcy |
12. |
Bal Karnawałowy |
Styczeń |
|
dyrektor |
13. |
Konkursy |
Cały rok |
|
wychowawcy |
14. |
Dzień Babci i Dziadka |
21.01.2023r. |
online |
wychowawcy |
15. |
Powitanie wiosny |
21.04.2023r. |
|
wychowawcy |
|
Wielkanoc przedszkolna |
Kwiecień |
|
Wychowawcy/dyrektor |
|
Akcja ,,Kartka dla sąsiada”- wręczanie kartek wielkanocnych mieszkańcom miasteczka |
Kwiecień |
|
wychowawcy |
|
Światowy Dzień Ziemi- wspólne sprzątnie miasteczka, ognisko na terenie przedszkola |
22.04.2023r. |
|
Dyrektor i wychowawcy |
|
Festyn rodzinny- Dzień Mamy i Taty(występy całego przedszkola) |
Maj/czerwiec(podczas pikniku rodzinnego) |
|
Wychowawcy/dyrektor |
|
Spotkanie z przedstawicielami WOPR |
Maj |
|
Wychowawcy/dyrektor |
16. |
Pożegnanie Starszaków |
22.06.2023r. |
|
Wychowawcy |
17. |
Przygotowanie upominków i występu dla dzieci z domu dziecka |
grudzień |
|
Wychowawcy/dyrektor |
18. |
Przygotowanie występu na święto Jesieni |
Wrzesień |
|
wychowawcy |
19. |
Przygotowanie występu na jarmark Bożonarodzeniowy |
Grudzień |
|
wychowawcy |
20 |
Zbiórki charytatywne ( nakrętki dla hospicjum Małego Księcia w Lublinie, rzeczy dla schroniska zwierząt w Puławach, produkty spożywcze dla Placówki dla bezdomnych w Puławach) |
Cały rok |
|
Wychowawcy/dyrektor |
21. |
Koncerty ,spektakle, warsztaty |
Cały rok |
|
Wychowawcy/dyrektor |
VIII. Przydział zadań i zajęć dodatkowych z dziećmi
Lp. |
Zadanie |
Nazwisko i imię nauczyciela |
1. |
Aktualizacja strony internetowej przedszkola |
Roma Skocz |
2. |
Teatrzyki, koncerty |
Wychowawcy i dyrektor |
3. |
Dokumentacja – losy absolwentów |
Eliza Lipczyńska, Magdalena Śliwa-Jarosz |
4. |
Konkursy( 1 zewnętrzny w semestrze i 1 wewnętrzny) |
wychowawcy |
5. |
Portal FB |
Magda Paciejewska |
6. |
Dekoracja holu |
Śmich Katarzyna |
7. |
Informacje, ogłoszenia dla rodziców messenger |
Wychowawcy grup |
8. |
Sprzęt sportowo-rekreacyjny |
Wychowawcy grup |
9. |
Protokoły rady pedagogicznej |
Nauczyciele grup- alfabetycznie |
10. |
Szkolenia dla nauczycieli |
Marta Doraczyńska |
11. |
Tablica informacyjna |
Wychowawcy grup co 3 m-ce |
12. |
Kółko teatralne |
Nauczyciele, pracownicy, rodzice |
|
|
|
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna |
Imię i nazwisko nauczyciela |
Termin realizacji zajęć |
Zajęcia dla dzieci uzdolnionych |
wychowawcy |
3- latki od II semestru 4-,5-, 6-latki od października |
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne |
Katarzyna Śmich |
październik 2022-czerwiec 2023 |
Terapia logopedyczna |
Beata Głos |
Wrzesień 2022-czerwiec 2023 |
Zajęcia z pedagogiem |
Agnieszka Kukier |
Wrzesień 2022-czerwiec 2023 |
Zajęcia z Psychologiem |
Eliza Lipczyńska |
Wrzesień 2022-czerwiec 2023 |
Zajęcia z pedagogiem specjalnym |
Śmich Katarzyna |
Wrzesień 2022-czerwiec 2023 |
Zajęcia rewalidacyjne |
Śmich Katarzyna/ Beata Głos |
Wrzesień 2022-czerwiec 2023 |
IX. Zespoły zadaniowe nauczycieli
Lp. |
Nazwa zespołu |
Skład zespołu |
Planowany zakres zadań i terminy ich realizacji |
1. |
Ds. pomocy psychologiczni-pedagogicznej |
Katarzyna Skoczek, Katarzyna Śmich, Beata Głos, Anna Kukier, Eliza Lipczyńska |
Udzielanie ppp , prowadzenie dokumentacji i kontakt z rodzicami dzieci objętych ppp, sprawozdania z działań |
2. |
Ds. ewaluacji/ kontrola wewnętrznej |
Roma Skocz, Marta Doraczyńska, Katarzyna Skoczek, Magdalena Śliwa-Jarosz , Magdalena Paciejewska, Eliza Lipczyńska, Katarzyna Śmich |
Przeprowadzenie i podsumowanie ewaluacji Rozdanie ankiet, weryfikacja dokumentacji dot. współpracy z rodzicami, zebranie ankiet i materiałów potrzebnych do przeprowadzenia ewaluacji, wypisanie wniosków i rekomendacji do dalszej pracy. |
3. |
Ds. promocji przedszkola w środowisku |
Roma Skocz, Magdalena Paciejewska |
Uaktualnianie informacji na stronach internetowych |
4. |
Ds. modyfikacji regulaminów i procedur |
Marta Doraczyńska |
|
|
Ds. Inwentaryzacji |
Katarzyna Śmich |
Przygotowanie materiałów do przeprowadzenia inwentaryzacji: ksiąg, protokołów, dokumentów. Przeprowadzenie spisu zakupów. Porównanie spisów ze stanami odnotowanymi w ewidencji księgowej. Aktualizacja informacji w ewidencjach księgowych. Zakończenie inwentaryzacji |
X. Plan współpracy z rodzicami
Zadania |
Sposoby realizacji |
Termin i osoby odpowiedzialne |
|
|
Wrzesień – dyrektor, nauczyciele grup |
Integracja między nauczycielami a rodzicami – realizacja zadań |
|
Cały rok szkolny – nauczyciele, rodzice |
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla rodziców i nauczycieli |
|
Cały rok szkolny – nauczyciele grup, nauczyciele specjaliści |
XI. Wykaz programów wychowania przedszkolnego przyjętych do realizacji
Zestaw programów przedszkolnych na rok 2021/2022:
1. Programy rekomendowane przez MEN:
"Program wychowania przedszkolnego”.
Autor: W.Żaba-Żabińska, W. Majewska, R.Paździo
2. Programy własne opracowane dla potrzeb naszego przedszkola:
„Wesoły przedszkolak” – program adaptacyjny dla dzieci 3 letnich (program własny)
Autor- Nauczyciel przedszkola - mgr Marzena Jaśkiewicz
„Matematyka na co dzień” – program rozwijania zainteresowań matematycznych u dzieci w wieku przedszkolnym (program własny)
Autor- Nauczyciel przedszkola - mgr Marzena Jaśkiewicz
„STOP AGRESJI” - wspomaganie rozwoju emocjonalnego-społecznego dzieci – program profilaktyczny przeciwdziałający zachowaniom agresywnym u dzieci w wieku przedszkolnym.(program własny)
Autor- Nauczyciele przedszkola - mgr Marta Doraczyńska i mgr Roma Skocz
„Z multimediów korzystamy, nową wiedzę zdobywamy” – wszechstronne wsparcie rozwoju dziecka z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi dydaktycznych, przygotowanie przedszkolaka do kreatywnego i świadomego korzystania z technologii cyfrowej.(program własny)
Autor- mgr Marta Doraczyńska i mgr Roma Skocz
„Z angielskim za pan brat – zerówka poznaje świat” – multisensoryczna nauka języka angielskiego(program własny)
Autor – nauczycielka przedszkola mgr Katarzyna Śmich
„My first steps in English” -nauka języka angielskiego(program własny)
Autor – nauczycielka przedszkola mgr Katarzyna Śmich
„Rodzic naszym partnerem”- program współpracy z rodzicami
Autor- nauczycielka przedszkola mgr Marta Doraczyńska
„Współpraca ze środowiskiem lokalnym przedszkola”- wieloletni plan współpracy
Autor- nauczycielka przedszkola mgr Marta Doraczyńska
„Ekologia na co dzień”- program własny z zakresu edukacji ekologicznej dla dzieci w wieku przedszkolnym.
Autor- nauczycielka przedszkola mgr Marta Doraczyńska
3. Programy ogólnopolskie
„Kubusiowi Przyjaciele Natury” – program edukacyjny-W ramach programu realizować będziemy wybrane działania ekologiczne. Wspólnie z Kubusiem odkrywać będziemy tajemnice otaczającego świata przyrody, poznamy jej najlepsze dary oraz zapoznamy się z zasadami zdrowego żywienia. Przedszkolaki poznają zwierzęta i rośliny, nauczą się dbać o naturę, a także docenią rolę warzyw i owoców w prawidłowej diecie.
„Czyste powietrze wokół nas” – program edukacji antynikotynowej dla dzieci 5 i 6 letnich-Program ma charakter profilaktyczny, który ma na celu wykształcenie u dzieci świadomej postawy ochrony własnego zdrowia w sytuacjach, gdy skazane są na bezpośredni kontakt z palącymi.
Program rekomendowany przez Państwową Inspekcję Sanitarną.
„Dzieciństwo bez próchnicy” – program profilaktyki i edukacji stomatologicznej dla małych dzieci -celem programu są zachowania prozdrowotne u dzieci w wieku 3-6 lat oraz wzrost świadomości i utrwalenie prawidłowych nawyków w zakresie higieny jamy ustnej.
„Skąd się biorą produkty ekologiczne” –program edukacji antytytoniowej dla dzieci 5 i 6 letnich-celem programu jest zwiększenie świadomości i wiedzy na temat rolnictwa ekologicznego oraz budowanie właściwych nawyków żywieniowych od najmłodszych lat.
Program rekomendowany przez Państwową Inspekcję Sanitarną.
„Z Kicią Kocią maluchy zmieniają się w zuchy” – projekt ogólnopolski. Propagowanie czytelnictwa wśród najmłodszych przedszkolaków, łagodna adaptacja do warunków przedszkolnych poprzez utożsamianie się z bohaterami książkowymi, rozwijanie potencjału poznawczego oraz peowadzi dzieci po świecie wartości i zabawy.
Autor: Daria Bakowicz - Ryzyk
„Tydzień bajek polskich”- projekt edukacyjny
Autor- Marta Murawska
„Europa i ja” – projekt edukacyjny
Autor- Ilona Broniszewska
XII. Plan współpracy ze środowiskiem lokalnym
PLAN WSPÓŁPRACY PRZEDSZKOLA ZE STRAŻĄ POŻARNĄ
|
|||
Cele: |
|
||
działanie |
termin |
Osoba organizująca |
|
przeprowadzenie próbnej ewakuacji dzieci, nauczycieli i pracowników placówki; |
październik |
dyrektor przedszkola |
|
spotkanie ze strażakami na terenie przedszkola |
grudzień |
Roma Skocz |
|
wycieczka do siedziby straży pożarnej |
luty |
nauczyciele |
|
prelekcja związana z bezpieczeństwem pożarowym |
marzec |
nauczyciele |
|
przygotowanie laurek i podziękowań dla strażaków z okazji Dnia Strażaka |
kwiecień |
nauczyciele |
|
PLAN WSPÓŁPRACY PRZEDSZKOLA Z BIBLIOTEKĄ
|
|||
Cele: |
|
||
Działanie: |
|
|
|
Udział w zajęciach bibliotecznych |
Cały rok |
nauczyciele |
|
Udział w projektach |
Cały rok |
nauczyciele |
|
Poznawanie obiektu i zasad funkcjonowania |
wrzesień |
nauczyciele |
|
Udział w akcjach i promocjach książek |
Cały rok |
nauczyciele |
|
|
|
|
|
PLAN WSPÓŁPRACY PRZEDSZKOLA Z PRZYCHODNIĄ ZDROWIA
|
|||
Cele: |
|
||
Działanie: |
|
|
|
Pogadanki i prelekcje |
Cały rok |
nauczyciele |
|
Praktyczna nauka udzielania I pomocy przedmedycznej |
wrzesień |
nauczyciele |
|
Prelekcje dla rodziców dot. Zdrowego trybu życia |
Cały rok |
nauczyciele |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PLAN WSPÓŁPRACY PRZEDSZKOLA Z POLICJĄ
|
|||
Cele: |
|
||
Działanie: |
|
|
|
Zaproszenie policjantów do przedszkola –zapoznanie dzieci z charakterem pracy w tym zawodzie oraz informacje na temat umundurowania |
wrzesień |
dyrektor |
|
Pogadanki dot. bezpieczeństwa w ruch |
Cały rok |
nauczyciele |
|
|
|
|
|
PLAN WSPÓŁPRACY PRZEDSZKOLA Z Muzeum Nadwiślańskim
|
|||
Cele: |
|
||
Działanie: |
|
|
|
Udział w warsztatach dobrego wychowania |
Cały rok |
nauczyciele |
|
Udział w imprezach organizowanych przez Muzeum |
Cały rok |
nauczyciele |
|
|
|
|
|
PLAN WSPÓŁPRACY PRZEDSZKOLA Z GZS w Kazimierzu Dolnym
|
|||
Cele: |
|
||
Działanie: |
|
|
|
Udział we wspólnych uroczystościach, działaniach |
Cały rok |
nauczyciele |
|
Adaptacja dzieci do warunków szkolnych |
Cały rok |
nauczyciele |
|
|
|
|
|
PLAN WSPÓŁPRACY PRZEDSZKOLA Z KOKPiT
|
|||
Cele: |
|
||
Działanie: |
|
|
|
Zorganizowanie zajęć plastycznych we współpracy z instytucją |
|
|
|
Organizowanie warsztatów |
|
|
|
Udział w Jarmarku Bożonarodzeniowym( występy dzieci) |
|
|
|
|
|
|
Roczny plan pracy wychowawczo-dydaktycznej przedszkola zatwierdzony uchwałą rady pedagogicznej nr ........ z dnia .........................................
Członkowie rady pedagogicznej: